Postări populare

duminică, 23 decembrie 2012

23 DECEMBRIE-IN MEMORIA LUI CIPRIAN PINTEA

            ORA 23.30 Ma indreptam catre podul de la Narcisa pentru a intra din nou in dispozitiv,dar nu puteam sa-mi scot din minti moartea lui Ciprica asa cum il strigam cu totii pe vremea cand eram militari in termen la UM 01386 acolo unde ne-am intalnit pentru prima oara noi cei ce am absolvit liceul si nu am reusit la facultate,eu eram la compania de ochitori-comandanti el la mecanici conductori,eram prima serie de soldati   care ne instruiam pe cel mai modern tanc romanesc TR-800 ERAM ACEI SOLDATI CARE CEI MAI BUNI DIN CEI MAI BUNI RAMANEAU GRADATI INSTRUCTORI PENTRU INCA UN AN DE ARMATA.
             Asa cum era de asteptat noi cei cativa din Bacau imediat ne-am imprietenit si am format bisericuta noastra de soldati care impartaseam si bune si rele si soarta a facut ca la absolvirea celor patru luni de instructie sa fim avansati amandoi la gradul de caporal si sa ramanem instructori in cadrul unitatii pana in vara cand el Ciprica alege sa plece la Academia Tehnica de Aviatie si culmea sa si reuseasca dar ce este mai tragic ca acolo a si murit impuscat in cap pe timp de noapte.
             Poate daca ramanea cu noi nu se intampla asa dar asta e soarta fiecaruia,moartea te ia de unde nu te astepti,mergand spre pod ma gandeam daca nu cumva si in Bacau se poate intampla asa ceva,ma gandeam ca el EROU CIPRIAN PINTEA era mai mic ca mine doar cu sase zile,ma gandeam ca de ce este nevoie de folosirea armelor pentru a da o persoana deoparte,ma gandeam la cum au primit veste parintii lui,ma gandeam cum s-ar simtii parinti mei daca si eu as pati la fel.
             Dragul meu Ciprica sunt sigur ca tu iti doreai sa fie mai bine sa fie libertate in tara,sa poti sa vezi toate tarile pe care le vizitai pe atlasul lumii,acum daca te uiti de acolo de sus sa nu te superi ca noi cei ce traim nu am putut sa scapam de politicienii corupti,de fostii turnatori la securitate,de parvenitii din comunism si ca sa-ti spun drept imi pare rau ca tu si ceilalti martiri va-ti dat viata degeaba pentru noi.
             DUMNEZEU SA TE ODIHNEASCA-N PACE.
             Stai ca trag!si am stat ca nu stiam unde ma aflu.Parola.Si am raspuns,mata cu chiloti de tabla,hai ba Lica da-o dracului de treaba mergi ca bezmeticul in toiul noptii nici nu te uiti pe unde calci,hai ia-ti arma si munitia ca eu am plecat acasa,ce puteam sa le zic ca Ciprica nu m-ai este ca sa-a dus acolo de unde nu poti sa faci stanga-nprejur,a ramas subiect de discutie cu Ion al meu coleg de stalp la pod la Narcisa pentru inca o juma de noapte de revolutie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu